Belangrijke zege voor Kesteren

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

7 maart 2015 14:30

Rutten, M.M.T.

07-03-2015: Kesteren –GVC 1-0.

Het was gistermiddag een belangrijke overwinning van Kesteren op GVC uit Wageningen. Waarom? In eerste instantie natuurlijk voor de sfeer en saamhorigheid binnen en buiten het elftal en ten tweede de laatste kans om nog iets van het seizoen te maken. Het was namelijk de eerste wedstrijd van de derde en laatste periode.

De eerste helft was van Kesteren zijde niet goed. Er werd lankmoedig, onsamenhangend en zonder enige creativiteit gespeeld. Gelukkig hadden de gasten uit Wageningen een mindere dag. Een elftal met veelal technisch begaafde spelers. In de heenwedstrijd op 25 oktober 2014 waren zij “heer en meester” en lieten Kesteren destijds geen schijn van kans. In de eerste helft was GVC beter en zeker aanvallend sterker. De eerste kans wordt gelukkig naast gemikt door de spits van GVC. Even later twijfelt Steffan bij het uitkomen. Hij is te laat, maar weet zich goed te herstellen om voor een tweede keer voor de aanvaller te verschijnen om met de voet redding te brengen. Even later wordt een verdedigingsfout gelukkig niet afgestraft. Steffan staat wederom goed opgesteld. Kesteren kan aanvallend geen gevaar stichten voor het doel van de gasten. Het enige gevaar komt van Billal. Een vrije trap schiet hij hard recht in de handen van de doelman.

Na rust een ander Kesteren. Er is weer strijd en het elftal werkt weer voor elkaar. Dit heeft direct resultaat. In de 48e minuut schiet Gijsbert een corner strak voor het doel. Niels is attent en schiet van dichtbij keihard de bal in het doel (1-0). In het vervolg probeert Kesteren de aanval te zoeken, maar is helaas niet bij machte om echt gevaarlijk te worden. Aan de andere kant wordt er, door hard te werken,  wel voor gezorgd dat de gasten geen enkele uitgespeelde meer krijgen.

Op basis van de 2e helft een terechte overwinning.

Volgende week een uitwedstrijd in Nijmegen tegen SCH, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK