Ondanks verlies, kon Kesteren met opgeheven hoofd het veld in Rhenen verlaten

Candia66 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

28 februari 2015 15:00

Landman, E.

28-02-2015: Candia’66 – Kesteren 3-1.

Afgelopen oktober speelde Kesteren thuis tegen Candia’66. Dit was van Kesteren één van de beste wedstrijden van het huidige seizoen. Deze wedstrijd werd in de laatste minuten ongelukkig verloren. Na deze wedstrijd heeft het niet echt meer gelopen bij Kesteren. Ook werd en wordt het elftal geteisterd door veel (langdurige) blessures. Vanmiddag betraden in tegenstelling tot de thuiswedstrijd 6 andere spelers het veld op de Grebbeberg.

Vanaf de aftrap ging het al mis. Of de spelers het fluitje van de, bij tijd en wijle hilarisch optredende, scheidsrechter niet hadden gehoord weet ik niet, maar de bal lag na hooguit 20 seconden al achter Steffan (1-0).

Kesteren herpakte zich en probeerde van achteruit op te bouwen. Helaas werden de voorhoede spelers niet of te weinig gevonden. Tot de 20e minuut ging het redelijk gelijk op. Hoewel wel gesteld moet worden dat de thuisploeg aanvallender en dreigender was. Tot echte doelkansen kwam het niet. In de 20e minuut gebeurde er iets dat nog niemand ooit op een voetbalveld had gezien. Een aanval van Candia. De bal wordt binnen het strafschopgebied door een Candiaan tegen de hand van een medespeler geschopt. De scheidsrechter blies direct af. De Candia spelers liepen al terug en de hele tribune zag en wist handsbal en vrije trap voor Kesteren. Maar wat was de beslissing van de leidsman: strafschop voor Candia. Gelukkig  behielden de Kesteren spelers het hoofd koel. In de “kuip” zou de wedstrijd zeker (tijdelijk) gestaakt zijn!! De strafschop werd als cadeautje onberispelijk benut (2-0).

In het vervolg van de 1e helft trachten beide teams te blijven voetballen. Kesteren probeert, zoals al gezegd, van achteruit op te bouwen. Candia is aanvallend sterker, zonder overigens echt gevaarlijk te worden.

De 2e helft start zoals de eerste helft. Binnen de minuut staat het 3-0 voor de thuisclub. Erg weinig toeschouwers hebben dit gezien omdat zij allen nog onderweg waren naar het veld.

In de 55e minuut komt de bal op de hand van een Candia verdediger en nu wees de scheidsrechter wel terecht naar de stip. Niels liet de doelman kansloos (3-1).

In het vervolg van de wedstrijd moest Steffan nog tweemaal een goede redding verrichten om een grotere achterstand te voorkomen. Toch kreeg Kesteren ook mogelijkheden en was een gedeelte van de wedstrijd zeker niet minder dan het hoger staande Candia. Eerst moest de doelman van de thuisclub redding brengen op een hard schot van Gijsbert. De doelman moest op het laatst van de wedstrijd ook nog gestrekt gaan op een vrije trap van Hilbert.

Al met al een verdiende nederlaag, maar zoals de kop weergeeft konden spelers en begeleiding van Kesteren door hard te werken met opgeheven hoofd het veld op de Greb verlaten.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen GVC Wageningen, aanvang 14.30 uur.