Kesteren mag tevreden zijn met punt

Krayenhoff zat. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

21 februari 2015 14:30

Bloksma, P.J.

21-02-2015: Kesteren – Krayenhoff 1-1.

Gisteren hervatte Kesteren de competitie, dit was tevens de eerste officiële wedstrijd van 2015, tegen Krayenhoff uit Nijmegen. Het werd niet de wedstrijd hetgeen menigeen hiervan had verwacht. De oefenwedstrijden in de winterstop waren wisselvallig. Van echt goed voetbal tot matig. Gisteren was het zoals het weer: slecht.

Krayenhoff stond tot gistermiddag op de laatste plaats en deze tegenstander moest geen probleem worden voor Kesteren. Helaas was Kesteren onmachtig en zeker in de voorhoede. De doelman van de gasten heeft geen enkele goede aanval voor zich gezien en had dus een makkelijke middag. Daarentegen moest , gelegenheidsdoelman Arie, enkele uitstekende reddingen verrichten.

In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op. Arie pakte een van richting veranderde vrije trap uitstekend klem op de doellijn.

In de 20e minuut komt Kesteren toch op voorsprong. Hilbert schiet van zeker 40 meter keihard op doel. De bal verdwijnt onhoudbaar in de kruising. Een prachtig doelpunt, dat zeker in aanmerking zou komen voor “doelpunt van de maand”. Kesteren speelt vervolgens achterin wel redelijk goed de bal rond, maar kan vervolgens niet tot een goede aanval komen. De gasten zijn wel een paar maal gevaarlijk, maar vinden Arie steeds op de juiste plaats. In de 42e wordt de bal verspeeld en volgt een goede counter waarop Arie kansloos is (1-1).

In de 2e helft is er bijzonder weinig te beleven. Twee elftallen die wel willen, maar niet kunnen.

Van Krayenhoff moet gezegd worden dat zij te laag staan voor het geboden spel. De zeer sportieve wedstrijd eindigde uiteindelijk in de al voor rust bereikte stand van 1-1.

Volgende week staat de derby in Rhenen tegen Candia’66 op het programma, aanvang 15.00 uur.