Kesteren 2 houdt EMM lang in leven

Groep 1 89

14 september 2019 13:30

Dirkjan van Ewijk

De laatste bekerwedstrijd was er één tegen EMM 2.

Net als afgelopen woensdag begon Kesteren te zwak. Na 8 minuten was het dan ook al snel raak voor EMM. Na half ingrijpen van Stan en Krijn had een speler van EMM 2 vrij baan richting de goal. Hij faalde niet en de achterstand stond. Nog geen minuut er na kreeg Kesteren een strafschop nadat er een overtreding werd gemaakt op Dirk. Rick schoot goed binnen en trok de stand gelijk. Echter kwam Kesteren na een kwartier weer achter. Het werd 1-2, nadat Arno een vrij trap los liet, die verder wel een prima wedstrijd keepte.

Op slag van rust wist Kesteren de wedstrijd toch weer gelijk te trekken. Dirk kreeg op zo'n 25 meter behoorlijk wat tijd en een hard afstandschot verdween achter de keeper in het net, waardoor 2-2 de ruststand was.

Kesteren speelde de 2e helft een stuk beter en EMM had weinig meer in te brengen. Kesteren had veel moeite zichzelf te belonen, waardoor het de wedstrijd wat makkelijker had uit kunnen spelen. Rond de 80e minuut ontstond er een opstootje, waarbij Gerben uiteindelijk geel kreeg en Kesteren met 10 man kwam te staan.

Vlak voor tijd beloonde Kesteren dan toch eindelijk zichzelf en schoot Willem Jan de 3-2 in, waardoor Kesteren zeer terecht won en uiteindelijk 2e wordt in de poule, omdat Excelsior zijn 3e wedstrijd ook winnend wist af te sluiten tegen DFS (0-1).

Aanstaande zaterdag speelt Kesteren de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Ede Victoria 2, wat vorig jaar één van de betere ploegen of misschien wel de beste was in de competitie.

Aanvang 13:00