Kesteren krijgt lesje in effectiviteit

SCH zat. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

14 maart 2015

14-03-2015: SCH – Kesteren 2-0.

Kesteren moest vanmiddag spelen in en tegen SCH uit Nijmegen. Deze club stond één plaats onder Kesteren en een overwinning behoorde dus tot de mogelijkheden. Kesteren kon slechts 11 fitte spelers in het veld brengen en had maar één (niet 100% fitte) wisselspeler op de bank!  In de 4e minuut ging het mis. Op het middenveld werd de bal knullig verloren. De thuisploeg wist met deze misser wel raad en de spits maakte alleen voor Steffan geen fout. Vanaf de aftrap ging Kesteren direct in de aanval. Een hoge voorzet van Rick werd door Gijsbert binnengeschoten. Helaas volgde de scheidsrechter het vlagsignaal van de grensrechter en keurde het doelpunt onterecht af.

Kesteren speelde de rest van de eerste helft redelijk voetbal. Optisch was Kesteren “heer en meester”. Maar echt gevaarlijk voor het doel van SCH werd het niet. Dit in tegenstelling tot SCH. Zij kwamen er in de eerste 45 minuten nog tweemaal uit. De eerste keer redde Steffan met zijn vuisten en de 2e maal was het de doelpaal die redding bracht. Kesteren had het spel en de thuisploeg drie kansen, waarvan één doelpunt.

In de 2e helft is de eerste kans van SCH direct raak en komt op 2-0. Over de rest van de 2e helft kan ik kort zijn. Kesteren wilde wel, maar kon niet en de thuisclub geloofde het wel.

Volgende week wederom een uitwedstrijd in Tiel tegen TEC, aanvang 14.30 uur.

Bron:JK