VDZ F5G - Kesteren F1 (13-09-2014)

VDZ F5

F-pupillen zaterdag, F1, 4e klasse 09

13 september 2014 8:30

Onze 1ste competitiewedstrijd staat op het programma, de uitwedstrijd tegen VDZ F5.  Met de wandelvierdaagse achter de rug, verzamelen we al om 7.30 uur op het sportpark! Eenmaal in Arnhem aangekomen is het even zoeken naar een parkeerplaats, maar uiteindelijk is dat ook goed gekomen ;-). We zijn wat aan de late kant. Snel omkleden en zonder warming-up, maar even snel door Rémon opgepept, beginnen we aan de wedstrijd.

Na een fel begin van twee kanten krijgt  Jurre de bal aangespeeld, passeert twee man en schiet netjes de 0-1 binnen! De verdediging (Valerio en Damiën) houdt een paar keer goed tegen. Valerio speelt de lange bal op Jurre, die met links beheerst binnen schiet, 0-2. Moukhlis, onze aanvoerder van vandaag, gaat samen met Luuk, Julian en Omar de strijd aan op het middenveld. VDZ wordt iets sterker. Na een lange bal, die over onze verdediging gaat, valt er een tegendoelpunt. Onze keeper Niels D. is kansloos,  1-2. Maar net voor rust scoort Maikel met een mooie solo de 1-3.

In de rust krijgen de jongens te horen dat ze iets beter moeten gaan overspelen. Dat lukt meteen aan het begin van de 2de helft. Na een mooie voorzet van Milan kan Jurre zijn 3de van de wedstrijd binnen tikken, 1-4. Maikel wordt neergehaald en krijgt een vrije trap. Damiën gaat achter de bal staan en schiet in de verre bovenhoek raak, 1-5. De jongens geloven het nu wel en prompt wordt er tegen gescoord, 2-5. Maikel zet nog één keer aan en schiet de 2-6 binnen, dit is meteen de eindstand. Goed gespeeld allemaal en verdiend gewonnen!

Volgende week spelen we onze 1ste thuiswedstrijd van de competitie tegen SCP F1.

Opstelling: Niels D., Damiën, Valerio, Julian, Omar, Moukhlis, Luuk, Milan, Jurre en Maikel.

Afwezig (baaldag): Niels B. en Jurren.