Kesteren en Alverna houden elkaar in evenwicht.

Alverna zat. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

6 december 2014 14:30

Klaassen, G.

Kesteren start wederom gedreven. Dit resulteerde al in de 5e minuut in een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen. Een verdediger van de gasten verliest op knullige wijze de bal en Billal komt “oog in oog” met de doelman. Hij probeerde de doelman met een draaibal te passeren, waar afspelen op dat moment een betere keuze was geweest. De bal verdwijnt nu naast het doel. In het vervolg krijgen de Kesteren spelers enkele kleine kansjes. Maar het vizier is onzuiver of de schoten zijn te zacht. Kesteren zakt aan het einde van de eerste helft wat terug doordat de spelers het soms iets te gemakkelijk opnamen. In de 19e minuut verspeelt Vincent op simpele wijze de bal. Steffan werd vervolgens gepasseerd, maar ruim voor de doellijn kon de bal nog worden weggewerkt. Even later moest Steffan met zijn vuisten redding brengen op een hard schot van een Alverna speler. De beide elftallen zijn aan elkaar gewaagd. Hoewel gesteld moet worden dat de gasten in de eerste helft dreigender waren.

Ook in de 2e helft ging de wedstrijd gelijk op, maar was Kesteren nadrukkelijker aan de bal. In de 58e minuut krijgt Steffan zoveel last van zijn lies dat verder spelen onmogelijk was. Een reserve doelman was niet aanwezig, zodat Vincent als veldspeler zijn positie overnam als keeper.

Zijn eerste actie was direct goed. Een schuin voor het doel ingeschoten draaibal werd uitstekend met zijn vuisten tot corner verwerkt. In de 73e minuut komt de bevrijdende voorsprong. Billal geeft een steekbal op Jasper. Hij omspeelt vervolgens twee verdedigers en de doelman en vanuit een moeilijke hoek weet hij alsnog raak te schieten (1-0).

Helaas duurde de euforie van de voorsprong slechts 3 minuten. De spits van de gasten werd, in het strafschopgebied, door Timo aan zijn arm getrokken en de goed leidende scheidsrechter Klaassen kon niets anders dan de bal op de stip leggen. Vincent was op deze inzet helaas kansloos (1-1).

Even later kon de doelman een afstandschot van Jasper maar net met de vuisten tot corner verwerken. De laatste 10 minuten gaat Kesteren alles of niets spelen door Niels door te schuiven naar de spitspositie. Dit leverde nog één goede kans en mooie aanval op. Jasper gaat over links naar de achterlijn en geeft de bal bij de 2e paal op de inkomende Nick. Deze schiet, helaas, de bal recht op de uitkomende doelman.

Al met al een terechte uitslag, maar met slechts één punt voor een met name in de 2e helft hardwerkende thuisploeg.

Volgende week wordt de gestaakte wedstrijd thuis tegen TEC uitgespeeld. Het betreft nog 20 minuten met een tussenstand van 0-1. Aanvang 14.30 uur.

Bron: JK