Werklust wordt beloond

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

29 november 2014 14:30

Rosbender, J.H.H.

29-11-2014: VCA – Kesteren 0-0.

Kesteren speelde gistermiddag met erg veel inzet en er was weer strijd. In het koude Sint Agatha werd dan ook, door de meegereisde supporters, met plezier gekeken naar de wedstrijd. Laten we hopen dat deze wedstrijd de ommekeer is van de mindere periode van de afgelopen (competitie) weken.

VCA was voor Kesteren tot gistermiddag een onbekende tegenstander. Nog nooit werd gespeeld tegen deze club uit Noord-Brabant. Het dorp heeft voor zover bekend ruim 500 inwoners met een mooie multi-culturele accommodatie. Vooraf was Kesteren gewaarschuwd. De thuisclub verloor vorige week pas zijn eerste competitiewedstrijd.

De wedstrijd ging gelijk op en de beide elftallen waren dus goed aan elkaar gewaagd. Mede door het slecht bespeelbare veld was goed voetbal onmogelijk. Beide ploegen kregen kleine kansen. Kesteren kreeg met afstandschoten van Gijsbert en Remon enkele mogelijkheden, maar het vizier stond bij beiden niet zuiver genoeg. Ook de thuisploeg kreeg enkele kansen. Maar gezegd moet worden dat de verdediging van Kesteren, onder leiding van Niels, goed speelde.

Het eerste gedeelte na rust leek de thuisclub een klein overwicht te krijgen. Uitgespeelde kansen kwamen er echter niet. Steffan moest éénmaal goed optreden. Een hard afstandsschot moest hij met zijn vuisten verwerken. Het laatste gedeelte van de wedstrijd kreeg Kesteren enkele kleine mogelijkheden. Eerst belandde een halve omhaal van Jasper op het dak van het doel en even later kwam de bal op dezelfde plek door een kopbal van Niels.

Na afloop was Kesteren, gezien de voorgaande weken, blij met één punt.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen Alverna, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK