Kesteren 3 laat punten liggen

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

29 november 2014 14:30

Piet Baauw

Na 2 moeilijke wedstrijden tegen koplopers stond vandaag de thuiswedstrijd tegen het iets hoger geplaatste SKV op het programma.

Vandaag mocht Menno weer het doel verdedigen. Deze octopus is misschien wat minder soepel en elastisch dan onze doelman van vorige week, maar hij ’’stond wel zijn mannetje’’. En met Nick als leider van de verdediging werd er weinig weggeven. En als er gevaar dreigde dan was onze “Vermeer’’ paraat. Onze verdediging was vandaag dus net zo solide als die van onze voorbeeldclub uit Rotterdam.

En met ‘’FC Jeugd’’ (Pieter, Izak en Ryan) op het middenveld, samen met onze Malta-ganger Bas (verstoppeld in 4 shirts, want hij vond het koud op zijn vakantie-adres) weer op 10, stond dat ook goed. Af en toe werd er leuk getikt en waren er mooie driehoekjes te zien. En was de opstoomde Renzo een gevaar aan de linkerkant. Maar het leverde weinig echte kansen. Ook een scrimmage voor het doel leverde geen doelpunt op. Ruststand 0-0.

De 2e helft begonnen we met een bijna compleet nieuwe achterhoede. Roel, William en Harvey kwamen de moegestreden Nick, de geblesseerde Bram en de van griep herstellende Thomas vervangen. We waren nog dominater dan in de 1ste helft, maar ook nu weinig echte kansen. Onze octopus moest nog een keer lijf en ledematen riskeren bij een te korte terugspeelbal, maar ook nu was hij de winnaar. Alleen ging de tegenstander wel op zijn ‘’tentakels’’ staan. Maar ondanks de verwonding hield hij zijn doel schoon. Vlak voor tijd hadden wij onze beste kans. De tegenstander dacht al aan een achterbal, maar Bas frommelde de bal toch nog voor de goal. Uiteindelijk kreeg de doelman de bal toch te pakken en bleef het 0-0. Gezien het spelbeeld hadden we meer verdiend, maar helaas kwam er geen driepunter!!