Verdiende overwinning Wageningen in Kesteren.

Kesteren 1

Wageningen 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

22 november 2014 14:30

Dijk, A.(Nico) van

22-11-2014: Kesteren – Wageningen 0-3.

Kesteren had voor aanvang van de wedstrijd tegen WVV Wageningen alle hoop op een goed resultaat. Dat de resultaten vanuit het verleden niet maatgevend zijn werd gistermiddag weer bevestigd. Wageningen heeft met name in de voorhoede enkele bijzonder goede en snelle spelers. De overwinning van de gasten was dan ook zeker verdiend. Wageningen bevestigde hiermee ook dat het één van de kampioenskandidaten van het lopende seizoen is. Kesteren daarentegen haakt voorlopig af voor de strijd  om de bovenste plaatsen.

Het eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op zonder dat beide elftallen uitgespeelde kansen kregen.

Het eerste gevaarlijke moment was direct raak. In de 15e minuut krijgt Wageningen een vrije trap op de 16-meter lijn. De bal wordt perfect neergelegd bij de 2e paal. Waar iedereen dacht dat de bal achter zou gaan, stond hier bewust een Wageningen speler die de bal mooi achter Steffan  kopt (0-1). In de 20e minuut komen de gasten al 0-2. Wederom een snelle uitbraak over links. De bal wordt vanaf de achterlijn voor gegeven en de spits kan geheel vrijstaand simpel binnen schieten. Eén minuut later krijgt Kesteren pas de eerste goede mogelijkheid om te scoren. Een cornerbal komt bij Vincent. Hij schiet ineens van 16 meter op doel. Helaas gaat de bal naast. In de 28e minuut lijkt het of Kesteren de achterstand kan verkleinen. Een aanval over links. De voorzet wordt doorgekopt door Billal. De bal komt voor de voeten van Gijsbert. Hij haalt keihard uit, maar tegen het lichaam van de doelman. De aanval gaat vervolgens door en de bal komt uiteindelijk voor de voeten van Jasper. Deze haalt eveneens hard uit. De bal komt tegen de binnenkant van de paal en vervolgens tegen het lichaam van de doelman. De terug in het doel springende bal wordt door de doelman vanachter de doellijn weggehaald. De scheidsrechter kon vanuit zijn positie niet waarnemen of de bal de doellijn was gepasseerd. Dit kon wel de grensrechter van de gasten. Hij vlagde echter niet. Helaas liet deze grensrechter zijn onsportieve gedrag nogmaals blijken door langs de lijn, voor het thuispubliek, nadrukkelijk, met glimlach, te vertellen dat de bal wel degelijk de doellijn gepasseerd geweest was. Ook toonde hij met veel vertoon zijn shirt onder het trainingspak met rugnummer 12. Erg jammer allemaal!!.

Tussen de 39e en de 45e minuut had Wageningen de wedstrijd definitief kunnen beslissen. Tot tweemaal toe werd een goede aanval afgesloten met een schot tegen de lat.

In de 46e minuut valt direct de beslissing. Vanaf de aftrap gaan de gasten in de aanval. Hilbert schiet over de bal en de spits van Wageningen weet met dit buitenkansje wel raad (0-3).

In het vervolg van de 2e helft geeft Kesteren de moed niet op, maar het lukt gewoon niet om spel te maken en vervolgens met een goede aanval tot scoren te komen.

Al met al een verdiende nederlaag tegen een goede tegenstander.

Volgende week een uitwedstrijd tegen VCA uit St. Agatha, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK