Kesteren F1 - Aquila F1

F-pupillen zaterdag, F1, 4e klasse 09

22 november 2014 10:00

Martin Meurs

Vandaag staat de wedstrijd tegen Aquila op het programma. Het verschil op de ranglijst is groot en het is de vraag of de jongens dit ook in de score uit kunnen drukken. Luuk start vandaag op de goal en Valerio gaat vandaag voetballen.

Kesteren gaat fel van start en Maikel heeft al gauw de 1-0 in het netje liggen. De jongens zetten goed door en vooral Valerio laat zich gelden. Nu hij een keer als veldspeler staat opgesteld wil hij het ook laten zien. Tot vreugde van iedereen scoort Valerio dan ook de 2-0. Daarna gaat Maikel verder waar hij mee was begonnen en scoort de 3-0 en de 4-0. De verdediging staat goed en Niels D. en Damiën gaan in eerste instantie voorzichtig mee naar voren. Milan en Niels B. staan als een huis op het middenveld waar ook veel werk wordt opgeknapt door Omar en Jurren.

Valerio is echter nog niet klaar en schiet de 5-0 en de 6-0 er in en heeft net als Maikel de hattrick te pakken vandaag. Niels D. zorgt voor de 7-0 ruststand. Dit was bijna 8-0 geweest was het niet dat het schot van Damiën ter hoogte van de kruising op de paal belande. Na de rust gaan de verdedigers steeds verder mee naar voren en zien we dat er door een aantal spelers meer voor zichzelf wordt gevoetbald in plaats van als een team de wedstrijd verder te spelen. Dit is wel jammer maar ja, de ruststand van 7-0 is hier mede debet aan.

Na de rust gaat Damiën goed mee naar voren in een aanval en zorgt voor de 8-0. Een grote opluchting want de bal op de paal zat hem nog wel een beetje dwars. Na de hele wedstrijd op zoek naar een doelpunt te zijn geweest lukt het Niels B. om de 9-0 er in te schieten. De 10-0 neemt Damiën weer voor zijn rekening die daarmee wordt beloond voor zijn goede spel vandaag! Het slotakkoord is voor Niels B. die de 11-0 voor zijn rekening neemt.  Een grote uitslag die het verschil in het veld nog niet helemaal weer geeft. Volgende week op naar Randwijk om de derby tegen EMM te spelen.

In de wedstrijd tegen EMM zullen de jongens beter over moeten spelen dan dat ze in de tweede helft tegen Aquila hebben laten zien anders wordt het een lastige wedstrijd in Randwijk.