Teleurstellend optreden Kesteren tegen hekkensluiter Hatert

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

8 november 2014 15:00

As, A.P.M. van

08-11-2014: Hatert – Kesteren 2-2.

Kesteren kan in competitieverband niet meer winnen en speelt ook nog slecht. Afgelopen dinsdag in een oefenwedstrijd tegen UHC werd nog met 2-0 gewonnen en werd er ook nog redelijk tot goed gespeeld. Gistermiddag in Nijmegen tegen Hatert was hier bar weinig van terug te zien. Het spel was slecht en geen enkele speler haalde een voldoende. Hoewel Niels in zijn nieuwe rol als laatste man nog het dichts bij een voldoende kwam!

Kesteren was in de eerste helft vele malen beter dan de thuisploeg. Dat zegt, gelezen het bovenstaande, voldoende over het niveau van de wedstrijd!

In de 7e minuut komt de eerste kans. Een corner komt voor de voeten van Yannick. Zijn schot van zeker 20 meter komt tegen de benen van de doelman. Hatert kwam er in de eerste helft absoluut niet aan te pas. Toch duurde het tot de 25e minuut  voordat Kesteren scoorde. Een dieptebal wordt vanaf de achterlijn terug gelegd op Gijsbert. In eerste instantie mist deze in een goede scoringspositie. Toch lukt het hem de bal breed te leggen op Billal. Op zijn inzet is de doelman van Hatert kansloos (0-1). Even later krijgt Gijsbert zijn 2e mogelijkheid om te scoren. Vrij voor de doelman mikt hij helaas naast de verkeerde kant van de paal. In de 35e minuut wordt de score verdiend verhoogd naar 0-2. Yannick geeft de bal op Jasper. Vanaf de achterlijn geeft deze voor op de vrijstaande Tom. Via een mooie lob komt Kesteren op een riante voorsprong.

Net voor rust schiet Hatert voor de eerste maal echt op het doel van Kesteren. Het afstandsschot komt via de onderkant van de lat terug in het veld. De aanval gaat door en Steffan is vervolgens kansloos op de inzet van een Hatert speler (1-2).

De 2e helft is het aanzien amper waard. Ook nu weer is Hatert minder dan Kesteren. Maar in de 63e minuut komen zij toch een keer tot een aanval. Een corner wordt simpel bij de 1e paal binnen gewerkt (2-2). Kesteren was niet bij machte om echt gevaarlijk te worden in de 2e helft. Het bleef beperkt tot 2 afstandschoten die beiden op het lichaam van de doelman belanden.

In de laatste minuut had de thuisclub de winst nog kunnen pakken. Een niet te missen kan voor leeg doel werd nog verprutst.

Al met al een teleurstellend resultaat voor een ieder die bij de wedstrijd aanwezig was.

A.s. dinsdag speelt Kesteren thuis een oefenwedstrijd tegen V.V. Barneveld, aanvang 20.00 uur.

Volgende week zaterdag geen competitie, maar wederom een oefenwedstrijd thuis tegen DEV Doorn, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK