Info betreft het nieuwe seizoen

23 juli 2022 10:30

SV

Over een kleine maand staat de eerste trainingsdag van de selectie gepland, zaterdag 13 augustus a.s.
Het eerste oefent daarna op 20 augustus uit bij SDS’55, speelt dan de Betuwe Cup bij Dodewaard op 24 augustus tegen Lienden en op 25 augustus tegen SDOO. Zaterdag 27 augustus zijn de finalerondes. Op dinsdag 30 augustus wordt er thuis geoefend tegen MVV’58 en op dinsdag 13 september tegen VRC <23.

De komende weken publiceert de KNVB belangrijke informatie, zoals de competitie-indelingen en wedstrijdprogramma’s voor zowel het bekertoernooi als de competitie. Voor het eerste elftal is de competitie-indeling al bekend met veel derby’s.
Onderstaand zetten we de belangrijkste data richting de start van het seizoen 2022/’23 op een rijtje.

Startdata per competitie
3 september 2022: Start bekercompetitie categorie A en B
24 september 2022: Start competitie categorie A en B

Categorie A
8 juli 2022: Publicatie competitie-indeling categorie A (is al bekend)
De indeling in de 4e klasse B is:
Arnhemia – Arnhemse Boys – Zuid Arnhem – sv DFS – Dodewaard – Excelsior Z – Kesteren – Lienden – de Paasberg – SDOO – SVHA - Uchta
29 juli 2022: Publicatie bekerindelingen categorie A
30 juli 2022: Publicatie wedstrijdprogramma bekercompetitie categorie A
Uiterlijk 27 augustus 2022: Publicatie nummering competitie categorie A

Categorie B
12 augustus 2022: Publicatie bekerindelingen categorie B
12 augustus 2022: Publicatie indelingen voor de jeugd J08 t/m JO17
13 augustus 2022: Publicatie wedstrijdprogramma bekercompetitie
13 augustus 2022: Publicatie wedstrijdprogramma jeugd JO8 t/m JO17
Uiterlijk 26 augustus 2022: Publicatie competitie-indeling categorie B
Uiterlijk 27 augustus 2022: Publicatie wedstrijdprogramma categorie B

Alleen het eerste komt uit in categorie A. Alle andere elftallen (jeugd, senioren en vrouwen) is categorie B.

De meeste teams zullen met de trainingen starten vanaf maandag 22 augustus. Wat betreft de ruimte zullen we moeten afwachten wat de planning van de aanleg van de kunstgrasvelden wordt, dit is namelijk wat later dan verwacht, we houden jullie op de hoogte en kijken wat voor mogelijkheden er zijn om toch alle trainingen en wedstrijden te laten plaatsvinden.
Teams die eerder willen starten met trainen kunnen dat overleggen met de coördinatoren.
De jeugdteams JO8 tot en met JO13 spelen geen beker en starten dus op 3 september met de 1e fase van de competitie. Zij spelen totaal 4 fases dit seizoen. De JO13 tot en met de JO17 spelen in fase 1 een bekercompetitie van 5 wedstrijden. Daarna nog 2 fases, fase 2 zijn 7 wedstrijden en fase 3 zijn 10 wedstrijden.

Verder wensen wij een ieder een fijne vakantie!

Klik H I E R voor de speeldagenkalender seizoen 2022-2023
Bron: SV