Derby tegen Lienden eindigt in 2-2

15 mei 2022 11:45

SV

Een derby met veel publiek, ook uit Kesteren, en veel rood/zwart vuurwerk zorgde voor een leuke sfeer langs de lijn.

Beide ploegen speelden niet hun beste wedstrijd en kansen waren er eigenlijk nauwelijks, toch was het Lienden dat in de eerste helft twee keer scoorde. De eerste goal viel door balverlies en de tweede door een onoplettendheid waardoor een Lienden speler uit een vrije trap vrij kon inkoppen. Kesteren had tot de laatste minuten voor de rust nauwelijks voor gevaar kunnen zorgen. Toch lukte het bijna met een vrije trap van Bilal die de keeper van Lienden met een mooie duik uit de kruising haalde. De daarop volgende corner ging via de lat ook nog bijna in het doel. Ruststand dus 2-0 in het voordeel van Lienden.

Na de rust kwam het jonge Kesteren team beter in de wedstrijd en speelde ook meer naar voren. Eerst scoorde Thijs uit een mooie actie van Bilal die de bal vanaf links voor de goal speelde en even later was goudhaantje Thijs weer op de juiste plaats om de 2-2 in te schieten. Je zag bij beide ploegen in het laatste kwartier de kracht afnemen om op dit warme kunstgrasveld nog meer te brengen. Een compliment aan onze spelers dat ze de achterstand na de rust toch konden wegwerken en de foutjes die tot de doelpunten van Lienden leidden zien we meer als een leerproces van ons zeer jonge centrale duo.

Volgende week de wedstijd tegen de kampioen. WAVV, op sportpark de Leede, aanvang 14.30 uur.

280600175_457162556210034_2342900725477663296_n.jpg

280671385_457162549543368_8164524087161366719_n.jpg