Leuke wedstrijd eindigt in verdiende overwinning.

Kesteren JO8-1JM

ONA '53 JO8-1

1e klasse (4e fase) 12

1 april 2023 9:00

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

1 april 2023  Kesteren JO8 – ONA’53 JO8 uitslag 6-4.

Leuke wedstrijd eindigt in verdiende overwinning.

Vandaag een thuiswedstrijd tegen ONA’53 uit Wageningen. De letters ONA staan voor “Ontspanning Na Arbeid”. Het werd een leuke wedstrijd, waar uiteindelijk Kesteren toch het beste van het spel had. Kesteren is compleet met Luc, Manuel, Joas, Tijn, Mats, Louise, Sjors en Jurre.

Kesteren begint erg sterk. Maar helaas ontbreekt het vizier bij Manuel, Joas en Tijn. Zoals zo vaak bij wedstrijden waar de één in de aanval, valt het doelpunt aan de andere zijde. Nu dus ook. Sjors is kansloos op schot van een ONA speler. Even later weer een uitbraak van ONA, maar nu redt Sjors attent. Kesteren blijft de aanval zoeken, maar scoren doet het niet. Mats gaat over links goed door, maar zijn schot gaat voorlangs. Joas schiet goed in, maar nu staat de doelman van ONA goed opgesteld. Een paar tellen later weer Joas. Nu komt hij alleen voor de doelman en weer is deze de winnaar. In de tegenaanval is het gelijk 0-2. Wat Kesteren vergeet, doet ONA wel: scoren!.

Manuel brengt de ommekeer. Hij schiet de 1-2 binnen. Even later neemt Jurre een corner en schiet hard in, maar de goed keepende doelman pakt de bal. Manuel is bij de uitrap attent en maakt met een strakke schuiver gelijk. In de 2e helft redt Sjors eerst een goede doelpoging. Tijn schiet hard op de buitenkant paal. Dan maakt Manuel een prachtig individuele actie, helaas pakt de keeper de bal op een eveneens prachtige wijze. Toch komt Kesteren op voorsprong. Een schot van Manuel wordt van richting verandert en verdwijnt in het doel (3-2). En Manuel blijft nadrukkelijk aanwezig door in dezelfde minuut ook de 4-2 te maken. Louise krijgt ook een mooie mogelijkheid om te scoren. Zij speelt zichzelf goed vrij, helaas verdwijnt haar schot tegen twee tegenstanders. Luc en Mats zijn vandaag beiden de rots in de branding in de verdediging. Via een counter komt ONA terug naar 4-3. Toch loopt Kesteren weer uit naar 5-3. Het is de mooiste aanval van deze dag. Sjors geeft op de vrijstaande Jurre, die speelt direct Tijn in de diepte aan en hij scoort beheerst. ONA komt even later weer terug naar 5-4. De eindstand van 6-4 komt weer van de voet van Tijn. Zijn schot vanaf rechts is onhoudbaar.

Volgende week is er geen wedstrijd.
JK.