Terechte nederlaag Kesteren

Kemperbergerweg 11 B
6816RM
ARNHEM

Vandaag de verre uitwedstrijd naar S.M.L. in Arnhem. Iedereen moest vroeg zijn bed uit en waarschijnlijk had Kesteren hier last van.

De voetvalvereniging S.M.L bestaat al sinds 1 september 1911 en staat voor “Sport Maakt Lenig”.  Op een zonovergoten, maar toch nog fris, sportpark waren aanwezig : Sjors, Luc, Mats, Louise, Manuel, Tijn, Joas en Jurre.

Kesteren startte nog wel goed met een mooie aanval. Manuel gaat over rechts goed door en geeft op de vrijstaande Jurre. Helaas schiet hij de bal voorlangs het doel. Mats probeert het even later met een afstandsschot, maar zijn schot gaat rakelings naast. Kesteren oogt moe en de spelers zijn onvoldoende bij de les. De thuisclub komt dan ook  op een 1-0 voorsprong. Alle spelers van Kesteren staan te kijken hoe een SML speler kan binnen schieten. Even later is het al 2-0. Kesteren recht op dat moment, voor even, de rug. Joas gaat goed door en zijn inzet wordt in eerste instantie door de keeper tegen gehouden. De terugspringende bal komt in de voeten van Tijn, die direct uithaalt en scoort (2-1). Kesteren probeert het vervolgens met afstandschoten, maar het vizier staat op onzuiver. Vervolgens begaat een SML speler een overtreding op Jurre. De vrije trap schiet hij zelf onhoudbaar binnen (2-2). De verwachting was dat Kesteren weer helemaal terug in de wedstrijd zou zijn, maar helaas lieten zij de tegenstander, met het spreekwoord,  “de kaas van het brood” eten.

SML krijgt een dubieuze vrije trap die ook ineens binnen wordt geschoten (3-2). Een mooi schot van een speler van de thuisclub en het is 4-2. Enkele beslissingen van de ook nog jong en lerende scheidsrechter zijn discutabel en opa Dick kan zijn “begrijpelijke irritatie” niet voor zich houden. Een cornerbal wordt ineens in het doel geschoten en zo is het al 5-2. Kesteren kan en doet weinig om de achterstand te verkleinen. SML loopt zelfs uit naar 7-2. Tijn maakt de stand wat dragelijker door de bal in de kruising te schieten. Het laatste doelpunt komt weer op naam van SML en zo is de einduitslag 8 tegen 3.

Een totale offday. Een wedstrijd om gauw te vergeten, maar ook lerende momenten uit te halen!

Volgende week de laatste competitiewedstrijd van het seizoen in en tegen ONA’53 Wageningen, aanvang 09.00 uur.

JK