Eerste nederlaag een feit

BENNEKOM

22-04-2023  Bennekom JO8.2  Kesteren JO8.1  4-3

Eerste nederlaag een feit

Vandaag de uitwedstrijd naar Bennekom. Een grote vereniging met een groot sportpark waar veel beweging te zien was. Het was trouwens ook een hele opgave om de auto te parkeren!

Aanwezig vandaag: Luc, Sjors Manuel, Tijn, Mats en Jurre.

Door de afwezigheid van Louise en Joas kon er niet gewisseld worden. Direct vanaf de aftrap is het al 0-1 voor Kesteren. Tijn wordt de diepte ingestuurd en schiet via de binnenkant van de paal raak. Vervolgens maakt Kesteren het zich zelf moeilijk door de bal onvoldoende vanuit de achterhoede weg te werken. Sjors stond gelukkig een paar maal goed opgesteld en voorkwam hiermee een tegentreffer. Toch komt Kesteren op een 0-2 voorsprong. Tijn maakt zich op links goed vrij en geeft een voorzet op Jurre. Hij maakt geen fout en tikt de bal langs de doelman in het doel.

Het is een gelijk opgaande wedstrijd waarbij beide teams kansen krijgen. Sjors redt een paar maal goed. Toch valt de verdiende tegentreffer. Een mooie individuele actie en schot van een Bennekom speler kan Sjors eerst nog pareren, maar de terugspringende bal wordt vervolgens van dichtbij binnen geschoten. Tijn schiet even later hard op de paal. Bennekom komt terug naar 2-2 door een actie van een speler van de thuisclub. Sjors is nu kansloos. Het blijft een leuke wedstrijd met twee gelijkwaardige teams. Luc, Mats en Manuel verzetten in de achterhoede veel werk. Bennekom komt vervolgens voor de eerste maal op een voorsprong (3-2). Kesteren doet er alles aan om op gelijke hoogte te komen, maar het doelpunt valt helaas aan de andere kant. Een goed uitgespeelde counter beslist in feite de wedstrijd (4-2). Kesteren probeert van alles en komt terug naar 4-3 door een hard en onhoudbaar schot van Tijn.

Helaas was de tijd te kort om nog gelijk te maken en hiermee was de eerste nederlaag van deze competitie een feit.

De eerstvolgende wedstrijd is thuis op 13 mei tegen Redichem, aanvang 09.00 uur.
JK.