Ongeslagen kampioen

4041GT
KESTEREN

Ongeslagen kampioen

Het is prachtig voetbalweer. Het voorjaar is begonnen. Tenminste laten we het hopen.

Vandaag een thuiswedstrijd tegen DTS’35 (Door training sterk) JO8-2 uit Ede. De heenwedstrijd werd met grote cijfers gewonnen. Ook vandaag was, helaas, er geen tegenstand. Het werd uiteindelijk 18-1.  Met dit resultaat is Kesteren JO8-1 op de eerste plaats geëindigd. Bij deze leeftijdsgroepen zijn er geen kampioenen en degradanten, maar in feite is het team met begeleiders toch “kampioen” geworden. Na afloop was er voor de spelers drinken en een broodje knakworst.

De volgende spelers waren aanwezig: Sjors, Louise, Luc, Jurre, Manuel, Tijn, Mats en Joas.

In de 4e minuut opent Kesteren de score. Joas geeft de bal af op Tijn en die schiet door het midden 1-0. Even later doet Joas het zelf en schiet vanaf rechts ineens binnen (2-0). Vanaf de aftrap is gelijk weer raak. Nu schiet Jurre van grote afstand raak. De eerste tegenaanval redt Sjors met zijn voeten. De 4-0 is van Joas. Hij gaat alleen op het doel af en maakt geen fout. Ook Luc herhaalt wat Joas eerder deed en scoort de 5-0. Tijn gaat vervolgens goed door over links en geeft af op Jurre (6-0). Het is bijna niet bij te houden, maar Luc zorgt voor 7-0. De 8-0 is één van de mooiste. Tijn over links en zet voor op Jurre. Die neemt de ineens op de voet. De 9-0 gaat andersom. Nu geeft Jurre vanaf links op Tijn en die scoort met schijnbeweging. Vervolgens gaat Tijn alleen goed door en maakt geen fout (10-0). De tegenstander “komt terug” naar 10-1. Een hard schot is onhoudbaar voor Sjors. Manuel maakt aan alle illusies voor DTS een einde. Van grote afstand 11-1.

In de 2e helft speelt Luc zich goed vrij en geeft af op Jurre (12-1). Na een goede voorbereiding van Louise kan Jurre 13-1 scoren. De 14-1 komt van de voet van Manuel. Hij passeert al zijn tegenstanders. Joas doet Manuel na en maakt 15-1. Ook Mats doet goed voorbereidend werk en laat Tijn scoren (16-1). Sjors kan nog een verdwaald schot pakken, alvorens Tijn het 17e doelpunt voor Kesteren maakt. Het laatste doelpunt komt op de naam van Luc. De eindstand is hiermee 18-1 geworden.

Tijd voor een klein feestje.

Vanaf volgende week speelt het elftal een klasse hoger en met wellicht met tegenstand. Dit is namelijk wel noodzakelijk om het allemaal leuk te houden voor zowel spelers, trainers/leiders, supporters, maar ook tegenstanders.

Op zaterdag 25 maart dus een uitwedstrijd tegen RVW in Renkum, aanvang 08.45 uur.

JK