Kesteren walst over OVC'85 heen.

OVC '85 JO8-1

Kesteren JO8-1JM

11 februari 2023 8:30

Sportpark De Bilderberg
Sportlaan 1
6861AG
OOSTERBEEK

Kesteren walst over OVC’85 heen 0 - 12

Vandaag weer een uitwedstrijd en wel tegen OVC’85 in Oosterbeek.  Op het mooi gelegen sportpark “de Bilderberg” is in 1985 de fusie club “Oosterbeekse  Voetbalcombinatie 1985” ontstaan.

Aanwezig bij Kesteren zijn vandaag: Luc, Mats, Jurre, Tijn Joas en Manuel. Sjors en Louise zijn ziek.

Kesteren begint vanaf de aftrap goed en speelt bijna de gehele wedstrijd op de helft van de thuisclub. Bij de vorige ontmoeting was OVC veel sterker. Vandaag beperkten zij zich voornamelijk in verdedigen en de doelman van OVC moest veel doelpunten toelaten, maar had ook vele reddingen.

In de eerste de beste aanval gaat Tijn alleen op het doel af, maar zijn inzet komt tegen de paal. Manuel probeert het van afstand, maar zijn schot pakt de doelman. Joas doet het even later beter. Een afgeslagen bal neemt hij direct op de voet (0-1). Joas is vandaag zo wie zo goed op dreef. Hij was de man van de wedstrijd. Nog geen minuut later knalt hij weer van afstand laag over de grond raak (0-2). Vervolgens een mooie aanval opgezet door Joas. Hij geeft voor en Tijn zet zijn voet er tegen, maar helaas weer tegen de paal. Luc probeert vandaag alle tegenstanders te passeren. Hij zet nu weer een actie in en geeft op Mats. Mats geeft af op Tijn en die geeft weer af naar Joas. Helaas mist deze volledig de bal. De 0-3 komt op naam van Tijn. Een onhoudbaar hoog schot komt in de bovenhoek.

OVC krijgt zelfs niet de kans om in de wedstrijd te komen. Manuel onderschept de bal en geeft op Tijn en hij scoort 0-4.  Wederom is Joas de aangever voor de 0-5. Een voorzet van rechts tikt Tijn netjes binnen. Eén van de mooiste doelpunten komt vanaf Jurre als doelman. Zijn uittrap komt bij Tijn, die geeft op tijd op Joas (0-6). De 0-7 tellen we maar als eigen doelpunt. Zowel Joas als Tijn waren hierbij betrokken. Manuel bereidt de 0-8 voor. Zijn voorzet van rechts is strak en Tijn hoeft alleen maar binnen te tikken. Luc heeft met zijn inzet vandaag weinig geluk. Zijn schoten gaan recht op de keeper. Toch scoort hij de 0-9. Een terugspringende bal schiet hij direct goed in. Mats doet in de wedstrijd wat hij moet doen. Op tijd de bal onderscheppen en vervolgens de lange bal geven. Pas in de laatste minuten van de wedstrijd krijgt Jurre de eerste bal te verwerken. En dit doet hij goed. De 0-10  hangt in de lucht en Joas heeft hem voor zijn voet, maar helaas. Even later onderschept Mats de bal en geeft af op de actieve Manuel. Hij passeert de tegenstander en schiet op doel. Met of zonder hulp van Joas is het 0-10. De laatste actie is van wederom Joas. Hij schiet onhoudbaar de eindstand van 11-0 binnen.

Een mooie overwinning.

De eerstvolgende wedstrijd is pas over drie weken en wel zaterdag 4 maart thuis tegen ONA’53, aanvang 09.00 uur.

JK