Tijn scoort een dubbele hattrick.

Kesteren JO8-1JM

CHRC JO8-1

2e klasse (3e fase) 07

28 januari 2023 9:00

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Tijn scoort een dubbele hattrick.

Kesteren JO8  - CHRC JO8  6-1

Vandaag de eerste competitiewedstrijd van 2023. En het begon goed, want er werd met 6-1 gewonnen van CHRC uit Renkum. CHRC komt zoals gezegd uit Renkum/Heelsum. De club is in 1946 ontstaan door een fusie tussen de Renkumse voetbalverenigingen Cito en Harten Rijn. De leden van Cito bestaan voornamelijk uit Heelsummers, terwijl het merendeel van de voetballers van Harten Rijn werknemers zijn van de papierfabrieken Harten en de nieuwe papierfabriek aan de Nederrijn.

Maar nu naar de wedstrijd van vandaag.

Er zijn een aantal zieken (Sjors, Joas en Mats). Aanwezig zijn wel: Luc,Jurre, Manuel, Louise, Tijn en Sven. Hij maakt vandaag zijn debuut.

De wedstrijd begint te vroeg voor opa Dick. Waarschijnlijk was hij nog met de beantwoording bezig van de gestelde vragen tijdens de perfect georganiseerde pubquiz van gisteravond. De westrijd begint door beide teams goed. De teams zijn tegen elkaar opgewassen. De eerste kans is voor de gasten. Jurre, vandaag noodgedwongen de keeper, pakt de bal goed. De eerste gevaarlijke actie van Kesteren komt van de voet van Tijn. Zijn schot komt tegen de paal. CHRC opent de score door een onhoudbaar schot hoog in het net (0-1). Louise probeert het even later met een goed bekeken schot, maar helaas. Kesteren probeert het vervolgens wel als team, maar het geluk zat niet mee. Manuel voorlangs en Tijn via een corner op de binnenkant van de paal. Jurre staat goed te keepen en laat zien kwaliteiten te hebben en pakt enkele afstandsschoten.

In het 2e bedrijf is Kesteren wat sterker. Luc staat vandaag perfect te verdedigen. Nadat Jurre tot tweemaal toe een perfecte redding heeft gebracht, gaat Tijn over links goed door en schiet de bal prachtig onhoudbaar zijn eerste doelpunt in de kruising (1-1). Sven en Louise krijgen steeds meer grip op het middenveld waardoor Kesteren beter in de wedstrijd komt. De 2-1 komt tot stand via een mooie aanval. Sven onderschept de bal en geeft af op Manuel. Die geeft de bal weer op de vrijstaande Tijn en die weet hier wel raad mee. Even schiet Manuel van grote afstand op doel. De keeper verwerkt de bal tot corner. Tijn onderschept vervolgens een uittrap van de doelman, maar schiet voor de 3e keer de bal op de paal.

Luc speelt een goede wedstrijd en gaat af en toe goed met de bal naar voren. Jurre laat enkele professionele trekjes zien als doelman. Manuel heeft vervolgens een goed actie. De bal komt bij Tijn en voor de 4e keer schiet hij tegen de paal. De bal komt tergend langzaam terug en al vallend werkt dezelfde Tijn de bal binnen (3-1). Kesteren wordt steeds sterker. Alle spelers leveren hun bijdrage met veel inzet en enthousiasme. In een aanval schiet Tijn vanaf links wederom prachtig onhoudbaar binnen (4-1). De 5-1 is een kopie van de 4-1, maar nu vanaf de rechterkant. Het laatste doelpunt is een intikkertje en weer is Tijn de maker. Al met al een perfecte team prestatie.

Volgende week een uitwedstrijd naar Ede tegen Fortissimo JO8, aanvang 09.00 uur.

JK