Leuke wedstrijd met verdiende overwinning.

Kesteren JO8-1JM

Leones JO8-1

5 november 2022 10:00

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Kesteren JO8-1  - Leones JO8-1  uitslag 4-2

Vandaag bestaat het team uit : Mats, Jurre, Luc, Tijn, Sjors, Manuel en Joas.

Ik heb al eens geschreven dat wedstrijden te laat waren begonnen om diverse redenen. Vandaag thuis is het helemaal anders. Wat wekt mijn verbazing. De wedstrijd vangt al aan voor de officiële aanvangstijd van 10.00 uur. Ik weet niet hoe dit komt, maar een vermoeden heb ik wel. De begeleiding wilde, waarschijnlijk, graag zo vroeg mogelijk klaar zijn. Dan konden zij op tijd naar huis om iets goed te maken bij hun echtgenotes!!

Het werd een leuke wedstrijd tegen Leones uit Beneden-Leeuwen. In het begin was Kesteren wat sterker, maar in het verloop van de wedstrijd kregen de bezoekers steeds meer hun aandeel in het spel. De beste man van de wedstrijd was de doelman van Leones. Hij heeft zeker in het begin enkele voortreffelijke reddingen verricht.

De eerste gevaarlijke aanval is van Leones, maar gelegenheids doelman Mats kan de bal tot corner verwerken. In de tegen aanval schiet Joas de bal hard op de lat. Even later gaat Tijn goed door over links en geeft op Joas. Hij schiet goed in, maar zijn schot is voor de doelman. Joas opent even later toch de score. Tijn gaat wederom over links door en schiet op doel. De keeper laat de bal los en deze komt recht in de voeten van Joas. Hij haalt hard uit in de kruising (1-0).  Kesteren krijgt vervolgens enkele goede kansen om de voorsprong uit te bouwen. Paal, lat en doelman staan helaas in de weg. Mats staat enkele malen goed opgesteld zodat een tegen doelpunt wordt voorkomen. De doelman van Leones verkijkt zich even later toch op een inzet van Jurre en hij maakt van afstand 2-0. Manuel start vervolgens van achter uit een solo. Helaas staat de doelman op het laatst in de weg. Toch komt Kesteren op 3-0. Wederom is Jurre de maker. Vanaf links schiet hij onhoudbaar binnen. Mats kan eerst nog redding brengen, Leones komt toch terug naar 3-1.  Kesteren uit naar 4-1. Nu gaat Tijn op links goed door en is zijn hoge schot onhoudbaar.

Luc en Sjors staan hun mannetje in de verdediging en werken vele ballen goed weg. Toch komen de gasten op 4-2. Een bal verdwijnt vanaf de zijkant zo in het doel. Dit is tevens de eindstand. Al met al een leuke wedstrijd met twee redelijk gelijkwaardige teams.

Volgende week een uitwedstrijd tegen SDS’55 in Wekerom, aanvang 09.00 uur.

JK