Ondanks de kou een monsterscore (3-15).

DTS Ede JO8-3JM

Kesteren JO8-1JM

2e klasse (2e fase) 01

19 november 2022 8:30

Sportpark Inschoten
Inschoterweg 2
6715CS
EDE GLD

Vandaag een uitwedstrijd in Ede tegen DTS’35. De letters DTS staan voor “Door Training Sterk” en de club is zoals al aangegeven in 1935 opgericht. Kesteren is nog 3 jaar eerder opgericht en wel op 13-06-1932. Begin van de zomer is het 90-jarig bestaan gevierd met enkele activiteiten.

Op deze bijzonder koude en vroege zaterdagmorgen waren aanwezig: Luc, Louise, Manuel, Tijn, Mats, Jurre, Joas en Sjors.

Kesteren begon de wedstrijd uitstekend, waarschijnlijk door de koude oostenwind, waren alle spelers erg actief. De 0-1 komt op naam van Mats. Hij schiet van afstand, onhoudbaar, met links de bal in het doel. Even later weer een aanval. Louise zet goed door en geeft de bal op Manuel. Hij stuurt vervolgens Tijn de diepte in. Helaas schiet Tijn de bal langs de verkeerde kant van de paal. Joas komt binnen de lijnen en gaat direct alleen door over rechts en geeft op het juiste moment aan de vrijstaande Jurre. Jurre schiet de bal goed in, maar de keeper van de thuisploeg kan de bal met veel kunst en vliegwerk tegen houden. Even later maakt Jurre er toch 0-2 van. Een door hem zelf genomen corner komt bij Sjors. Die geeft terug op Jurre en nu schiet hij de bal wel binnen. De 0-3 komt van de voet van Tijn. Hij pikt de bal op het middenveld op en gaat alleen op het doel af en schiet onhoudbaar in de rechter bovenhoek.

DTS komt pas na rum 9 minuten voor het eerst bij het doel van Kesteren. Binnen 30 seconden komt de thuisploeg terug naar 2-3. Een beetje begrijpelijk was dit wel, want Luc heeft als doelman veel kou moeten lijden tijdens deze wedstrijd en dan is het moeilijk om adequaat te reageren. Hierbij moet verder gezegd worden dat de doelpunten niet echt houdbaar waren. In een toch vriendschappelijke wedstrijd verloor in een duel Mats zijn tand!

Louise en Joas konden elkaar vandaag goed vinden. Een schot van dezelfde Joas komt in het zijnet. Manuel doet dit vervolgens over en hij scoort wel (2-4). De doelpunten zijn op dat moment even niet bij te houden. Tijdens het schrijven, dus niet gezien, scoren Manuel en Joas de 2-5 en 2-6. Manuel is goed op dreef en maakt er even later 2-7 van. Luc kan tot tweemaal toe redding brengen bij even zovele aanvallen van DTS. Toch moet hij buigen voor een schot van dichtbij (3-7). De keeper van de thuisploeg stond goed te keepen en kon enkele malen goed redden. Toch moet hij weer buigen voor een aanval van Kesteren. Tijn gaat alleen door en geeft op het juiste af aan Manuel (3-8). Mats probeert het nog van afstand, maar wederom staat de keeper een doelpunt in de weg. Ook een goed schot van Joas pakt hij voor de doellijn. Even later onderschept Joas de bal en maakt er 3-9 van. Na een leuke aanval komt de bal bij Louise. Zij draait goed in en schiet onhoudbaar over de grond de 3-10 binnen.

In het laatste bedrijf schiet Joas binnen een paar seconden de 3-11 en 3-12 binnen. Luc voorkomt een tegen doelpunt door goed uit te komen. Jurre schiet vervolgens een corner tegen de paal, de terugkomende bal schiet Louise tegen de keeper en Mats schiet de dan bij hem komende bal naast het doel. Jurre maakt er 3-13 van. Hij gaat alleen goed door en schiet onhoudbaar in. Joas maakt de 3-14. Het laatste doelpunt komt tot stand na een mooie aanval. Jurre geeft op tijd aan Tijn en hij schiet beheerst in de korte hoek (3-15).

Al met al een verdiende overwinning en voor volgende week staat er een thuiswedstrijd gepland tegen Bennekom, aanvang 09.00 uur.

JK