SDVB - Kesteren 4-12

3773BA
BARNEVELD

29-10-2022

SDVB JO8-2  - Kesteren JO8-1 uitslag 4-12.

Vandaag de 1e wedstrijd van de 2e competitie reeks en wel tegen SDVB in Barneveld.

Waar staan de letters SDVB voor hoor ik jullie nu denken. Het staat voor “Sterk Door Vriendschap Barneveld”. De gebroeders Schreuder hebben hier hun roots liggen. Alfred en Dick zijn in het betaalde voetbal terecht gekomen (Ajax en PEC Zwolle) en broer  Bart is de huidige trainer van de thuisclub. De rit naar Barneveld ging via een omweg. De rondweg Veenendaal Oost ligt er uit, maar ook de A50  is afgesloten. De zoveelste communicatie stoornis in Nederland. Want ook de A50 wordt één dezer dagen afgesloten en de A30 is afgesloten geweest de afgelopen week. Hier moet echt over nagedacht zijn!!

Op een schitterend sportpark werd de wedstrijd gespeeld. De begeleiding heeft nog getracht op het prachtige hoofdveld te spelen, maar helaas. Aanwezig vandaag: Joas, Sjors, Mats, Manuel, Luc, Jurre en Tijn. Onder toeziend oog van meester Bert begon de wedstrijd al direct goed. In de eerste aanval lag de bal al in het doel.  Een mooie aanval via Tijn op Manuel en hij vervolgens naar Jurre. Jurre schiet onhoudbaar binnen (0-1). Al gauw valt ook de 0-2. Manuel geeft de bal op Tijn en die schiet binnen. In een tegen aanval pakt gelegenheidsdoelman Sjors de bal klem vast. In de tegen aanval is het direct al 0-3. Tijn gaat alleen over rechts door en schiet raak. Even later een solo van Manuel en hij maakt het zelf ook af (0-4).  Luc en Mats, Mats, Mats (nu is papa Jeroen ook weer tevreden!) houden zich goed staande in de verdediging zodat de thuisclub weinig of geen kansen krijgt. Kesteren komt daarentegen op 0-5. Manuel straft getreuzel in de verdediging goed af met een sliding.

De voorhoede krijgt volop kansen, maar de bal wil er niet in. De achterhoede met Luc en Mats blijven hun taken goed uitvoeren en de goed spelende Joas pakt het middenveld. Toch vallen er wat steekjes. De thuisploeg komt terug naar 2-5. Doelman Sjors is beide keren kansloos. De 2-6 komt tot stand door een mooi actie van Joas over rechts. Hij geeft op tijd voor aan de vrijstaande Tijn. Even later gaat het bijna exact hetzelfde. Nu zit Jurre en nog tussen en afmaker wederom Tijn (2-7).  De   2-8 komt op naam van Jurre. Hij schiet van afstand onhoudbaar binnen. Joas maakt met een actie de 2-9  en Manuel gaat alleen langs enkele spelers 2-10. Toch komt de thuisclub nog even terug met 2 doelpunten achter elkaar 4-10. Manuel schiet even later via de binnenkant paal de 4-11 binnen en Jurre laat de eindstand op het scorebord komen met goed voorbereidend werk van Manuel (4-12).

Al met al een leuke en verdiende overwinning. Volgende week thuis om 10.00 uur tegen Leones uit Beneden-Leeuwen.

JK