Kesteren pakt ook de punten tegen ONA'53.

Kesteren JO8-1JM

ONA '53 JO8-1

3e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 04

24 september 2022 9:30

R.H. Meurs

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

24-09-2022

Kesteren JO8-1JM  - ONA’53 JO8-1 Uitslag: 9-6

Wederom regen! Dit was al de 3e zaterdag op rij dat er met regen gestart moest worden. Na twee weken een uitwedstrijd nu dus weer een thuiswedstrijd en wel tegen ONA’53 uit Wageningen.

En zo waar begon de wedstrijd op tijd. Bij de vorige uitwedstrijden moest bij de aanvangstijd het veld nog uitgezet worden. Maar de organisatie voor deze wedstrijd was goed geregeld. Als vereniging staan we er hierdoor gelukkig weer eens goed op!

De verwachting was dat vandaag gespeeld zou worden tegen een sterkere tegenstander. De vorige wedstrijden werden te gemakkelijk en zonder veel tegenstand gewonnen. En dit klopte. Na het eerste bedrijf (10 minuten) stond Kesteren met slechts 2-0 voor.

Kesteren (Abdusalam, Sjors, Luc, Mats, Manuel, Jurre en Tijn) begon sterk. Tijn schoot zijn eerste bal op de goed keepende doelman van ONA. Manuel schoot een bal op de paal en de rebound in handen van de doelman. In de tegen aanval kon de bal tot corner voor de tegenstander worden verwerkt. De doelman uit Wageningen was in vorm en redde nog enkele malen alvorens Kesteren verdiend op 1-0 kwam. Een goed schot vanaf links werd door Jurre binnen geschoten. Tijn deed bijna hetzelfde en schoot vanaf rechts een corner ineens binnen (2-0).

Vervolgens gooit Mats zijn hele lichaam in de strijd, maar strand wederom op de doelman. Manuel schiet eerst op de keeper en de terugspringende bal schiet hij zuiver binnen (3-0). Tijn heeft zijn bril, i.v.m. de regen, af gedaan. Hij mist echter voor open doel en het eerste wat hij gaat doen is de bril weer opzetten. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd komt op naam van ONA. Een voorzet vanaf links wordt prachtig en onhoudbaar binnen gekopt (3-1).Tijn maakt er even later toch weer 4-1 van. Zijn volgende inzet komt tegen de paal en de terug springende bal wordt vervolgens door Mats hoog over geschoten. Ook Sjors weet helaas (nog) niet te scoren. Zijn schot gaat door het midden en komt tegen de paal.  Door onvoldoende te verdedigen komt ONA op 4-2.

Leider Ramon komt in de tussentijd nog even melden hoe goed het wel niet is geregeld bij Kesteren!

De wedstrijd gaat op en neer. Maar Kesteren loopt door Manuel uit naar 5-2 en Mats schiet een corner ineens mooi binnen (6-2). Na de 6-3 straft Jurre een fout in de verdediging goed af.

Het achtste doelpunt komt ook op naam van Jurre. Een voorzet van Tijn schiet hij ineens binnen (8-3). ONA komt wat terug met 2 tegen doelpunten. Maar Kesteren loopt weer wat uit door goed voorbereidend werk van Tijn die Jurre bereikt (9-5). Het slotdoelpunt is voor ONA. Abdusalam is met van alles bezig behalve met voetbal (9-6).

De strafschoppen worden met een keepers wissel (waar heb ik dat eerder gezien?!), Luc in plaats van Abdusalam, gewonnen door de gasten uit Wageningen.

Na afloop liepen de spanningen nog op, maar dat had niets met het voelbal van doen. De gepensioneerden moesten het opnemen tegen de “werkenden”. Wie hier heeft gewonnen zal niemand ooit weten!