Wederom monsterscore 0 tegen en 20 voor.

Leones JO8-2

Kesteren JO8-1JM

3e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 04

17 september 2022 11:30

Sportpark Het Zijvond
De Peel 6
6658DJ
BENEDEN-LEEUWEN
tel. 0487-591940

Wederom monsterscore Leones JO8-2 - Kesteren JO8-1 uitslag 0-20
Vandaag ging de rit naar Beneden-Leeuwen.
Toen we aankwamen op het prachtige sportpark kwam de regen, net zoals vorige week, met bakken uit de hemel.

Een ouder zei:  “je kunt het verslag van vorige week zo knippen en plakken”.  Het zou maar zo gekund hebben.  De organisatie was weer belabberd. Op het moment dat de wedstrijd zou moeten beginnen was men nog bezig met het uitzetten van het veld.  Maar dat was nog niet alles.  Het bleek het verkeerde veld!  Uiteindelijk 10 minuten later kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen.

Bij Kesteren waren vandaag Sjors en Manuel afwezig.  Het voordeel hiervan was dat er niet gewisseld hoefde te worden en dat was maar goed ook.  Er stond, ondanks de teruggekeerde zon, een koude wind.  De wedstrijd was weer eenzijdig.  Kesteren was constant in de aanval en de uitslag gaf dit ook weer.  Doelman Abdusalam kreeg over de hele wedstrijd slechts één bal op doel. Die hij overigens met zijn aanwezige routine goed stopte.

De doelpunten werden gemaakt door Jurre 11x,  Tijn scoorde 7 x en Mats en Louise beiden 1x.

Bij het 8e doelpunt was er zelfs nog een discussie met de fanatieke trainer of het op dat moment doelpunt 7 of 8 was!  Hij kreeg gelijk,  het was doelpunt 8.

Jammer dat sommige verenigingen de regels wat te letterlijk nemen. Er wordt 4x 10 minuten gespeeld met een korte pauze.  Wat de reden is om bij koud en nat weer de pauzes langer te maken is voor mij een raadsel. Laat die kinderen voetballen en niet onnodig kou leiden.  Hebben ze op dat moment niet in de gaten, maar velen later in de week wel.

Luc scoorde vandaag als enig niet.  Hij is echter het slot op de deur bij Kesteren en heeft m.i. het spel het liefst voor zich.  Hij komt dan ook zelden mee naar voren.  Maar als laatste man voetballen is en blijft ook belangrijk.

Leones had 3 wissels en op het laatst werden, in overleg, zij allemaal ingebracht.  Maar dat was ook van korte duur.  De wissels zaten al gauw weer aan de zijlijn.  Dat vonden zij veel leuker en interessanter.
JK