Kesteren 2 verliest 1e competitiewedstrijd

Cor Gerritsen (penalty)

21 september 2019 13:00

Chris van Alfen

Kesteren wist met de nieuwe jonge selectie de competitie niet te starten met een overwinning. Het verloor van Ede Victoria 2 met 3-4.

Ede Visctoria wist na 3 minuten al de score te openen, door een mooi doelpunt te maken na een verkeerd ingeschatte bal aan Kesteren kant. Vervolgens komt Kesteren goed in de wedstrijd en na 10 minuten profiteerd Dirk, doordat er goed druk wordt gezet op de verdediging en middenveld van Ede / Vitoria en trekt de stand gelijk. Slechts 2 minuten later komt Kesteren al weer op achterstand. Na een smerige overtreding op rechtsback Tom, die door de scheidsrechter niet gezien kon worden, omdat deze hier met de rug naar toe stond, kwam zijn tegenstander vrij voor Arno. 1-2.

Kesteren is wat de weg kwijt en Ede Victoria countert via hun rechter kant. Job probeert te herstellen, maar veroorzaakt een terechte penalty. 1-3.

Na een half uur was het noodzakelijk om te wisselen om nog in de wedstrijd te blijven. Kyan, Job en Tom werden gewisseld, zodat er achterin ervaring in de ploeg kwam. Hierdoor kreeg Kesteren weer wat controle over de wedstrijd. Vlak na rust zet Kesteren weer goed druk en leidt Ede Victoria het uitgelokte balverlies. Flores rond vanaf 16 meter mooi af door de bal in de kruising te leggen.

Helaas zorgde een goed uitgevoerde counter voor de 2-4 na 55 minuten. Kesteren dringt wel aan maar weet pas in de 88e minuut de aansluitingstreffer te scoren vanuit een penalty. Verder dan de 3-4 kwam het niet. Kesteren heeft duidelijk moeite om met het jonge team zichzelf te wapenen tegen de counters en zal moeten leren om in de laatste fase van de aanval beter om te gaan met de (potentiele) kansen.