Kesteren 2 na 2 wedstrijden nog puntloos

Mike Budding (intikker)
Mike Budding (schot)

28 september 2019 15:00

Kesteren 2 beleeft een moeizame start van de competitie. In Wageningen werd er met 5-3 verloren van SKV 3.

Zoals vorige week start Kesteren ook nu slecht. Deze keer komt het niet na 3, maar na 5 minuten op achterstand. Een cornerbal van SKV komt vrij ver, waarbij een speler van SKV de tijd krijgt om de bal aan te nemen en in te schieten. Kesteren mocht deze totaal onnodige achterstand goed gaan maken en deed dat in de 19e minuut. Jos steekt de bal op Menno die een goede loopactie heeft en de bal voor geeft. Mike rond in 2e instantie goed af en maakt de stand gelijk.

Wat geen toevalligheid is, is dat SKV binnen een minuut weer op voorsprong staat. Door zwak verdedigen krijgt SKV veel tijd en ruimte om te profiteren en de voorsprong weer te nemen. 2-1. Nog geen 2 minuten later wordt het zelfs 3-1 waarbij Kesteren zich gemakkelijk af laat troeven en een duel in de lucht te makkelijk wordt verloren. Vlak voor rust maakt Kesteren nog de aansluitingstreffer. Mike scoort gelukkig nog zodat er met een redelijk perspectief aan de 2e helt kan worden begonnen.

Tekenent voor de huidige situatie is dat SKV binnen 2 minuten op 4-2 komt. Veel spelers laten het afweten en hebben geen geloof meer in een goed resultaat. Dat uit zich in het veldspel, wat niet meer om aan te zien was en met de nodige onderlinge irritatie was het duidelijk dat Kesteren geen enkele aanspraak meer zou maken op ook maar een puntje. Zowel SKV en Kesteren scoren beide nog 1 keer, waardoor Kesteren ook de 2e competitie wedstrijd verliest. Dit keer met 5-3.

De zwaktes van Kesteren komen duidelijk naar voren. Het is nu de zaak om dit zo snel mogelijk te herstellen.

Volgende week speelt Kesteren 2 tegen Leones 2. Leones wist de enige wedstrijd te winnen met 5-0. Kesteren zal goed voor de dag moeten komen, maar heeft de kwaliteiten en mogelijkheden om hier een goed resultaat te halen.

Zaterdag 5 oktober
Kesteren 2 - Leones 2