Internationale oefenwedstrijd Kesteren JO18-1

31 maart 2023 11:15

SV

Oefenwedstrijd Kesteren JO18-1 tegen Engels Schoolvoetbalteam uit Fleetwood

Donderdagavond speelde de JO18-1 van Kesteren een internationale voetbalwedstrijd tegen een schoolvoetbal team uit Fleetwood Engeland. Deze Rossall voetbalschool leidt spelers op voor Fleetwood Town dat uitkomt op het 2e/3e profniveau van Engeland. Dit team is op trainingskamp in Nederland en verblijft op Papendal waar ze trainingen krijgen van trainers van de Vitesse voetbalacademie. Via Jordy Haast werd het contact gelegd met Vitesse en zo kon dit team komen spelen in Kesteren.

Onder leiding van de ervaren scheidsrechter, Hennie van Engelenburg, werd de wedstrijd om 18.15 aangevangen. Vooraf werd er een groepsfoto gemaakt en een vaantje van Kesteren overhandigd aan de Engelse gasten.

De wedstrijd werd in een hoog tempo gespeeld, Kesteren hield dit team een half uur van scoren af, in het laatste kwartier voor de rust waren de Engelse gasten attent na een fout en scoorden daarna nog een keer, ook Kesteren kreeg de eerste helft een paar kleine kansen maar scoorde niet en zo werd de ruststand 0-2. Bij Kesteren werd er veel gewisseld en dat was in het begin van de 2e helft duidelijk te zien, vooral achterin werden er enkele fouten gemaakt waardoor de Engelsen drie keer scoorden. Hierna kwam Kesteren weer wat beter in de wedstrijd en wisten zelfs twee keer te scoren, 2 mooie goals van Manus en Niels. Het slotdoelpunt werd echter door Rossall gescoord en zo werd de eindstand 2-6.

Een prima prestatie van ons team tegen een zeer goede en sportieve tegenstander.

Bron: SV