Onze jeugdtrainer Wimilio Vink met Spakenburg naar de halve finale

1 maart 2023 11:00

SV

GROOT FEEST IN SPAKENBURG NA BEKERSTUNT

Wat een topprestatie van Spakenburg dat zevende staat in de 2e divisie. Het versloeg gisteravond in een vol gepakt stadion Galgenwaard FC Utrecht, de nummer zeven van de eredivisie, met maar liefst 1-4. Spakenburg staat hiermee in de halve finale van de KNVB beker. De loting is zaterdagavond.
Mede door een fantastische goal van Wimilio Vink duurt het bekersprookje voort.

Voetbalvereniging Kesteren is trots op Wimilio die dit seizoen terug is bij Kesteren als jeugdtrainer.

Wimilio traint het team, waar ook zijn zoontje James in speelt, samen met Jeroen van Binsbergen. In het seizoen 2000/2001 begon Wimilio met voetballen bij Kesteren in de F pupillen en was zijn vader Gery zijn trainer samen met Ferry van Mierlo, die helaas veel te vroeg is overleden. Het seizoen later speelde hij in de E pupillen, zie ook de foto hieronder.
Daarna werd hij gescout en speelde o.a. in de jeugd van NEC en Vitesse. Vanaf 2014 speelde hij eerst kort bij Vitesse, daarna MVV en vervolgens in 2016 bij FC Eindhoven. Na het seizoen Eindhoven speelde Wimilio drie seizoenen bij TEC in Tiel in de 2e divisie en nu dus al weer drie seizoenen in Spakenburg waar hij het contract net met 2 jaar heeft verlengd. Hopelijk kunnen we hem na deze twee jaar terug zien als speler bij Kesteren!

20230301_093259.jpg

Op de foto zit Wimilo rechts onderin, zijn vader Gery staat links.
Bron: SV