Een bijzonder geslaagd trainingweekend van Kesteren 1

15 januari 2023 19:15

SV

De volledige selectie en de staf, op 3 personen na, vertrokken vrijdagmiddag tussen 17.30 en 18.00 uur naar het trainingsweekend in Nijverdal en kwamen tussen 19.00 en 19.30 aan bij de locatie, de Wilgenweard. Enkelen zouden later vertrekken maar door verschillende oorzaken zoals werk en problemen met water in de kelders van hun appartement, waren zij helaas nog later dan gepland.

Een heerlijke pastamaaltijd stond voor ons klaar en vanaf 20.45 tot 22.00 uur had Pieter een training gepland op het mooie en uitstekend verlichte kunstgrasveld van DES Nijverdal. Voordat de training zou starten kregen alle spelers een nieuw trainingstenue dat aangeboden is door enkele sponsors en de Vrienden van Kesteren 1. In de stromende regen waren er een 15 tal spelers die de volledige training hebben afgewerkt. Na deze training en nadat iedereen  gedoucht had stond de Pubquiz op het programma. Pieter had een mooie quiz samengesteld met 2 x 4 rondes van 10 vragen. Het team met Robbin, Kostas, Jelle, Job en Thijs werd winnaar en zij mochten de bol.com cadeaubonnen van Pieter in ontvangst nemen maar deze bleken verdwenen. Gelukkig vond Pieter ze de andere dag zodat hij ze alsnog kon overhandigen.  De quiz was tegen 1.30 uur afgelopen en een aantal jongens vonden het tijd om ook in de nacht van vrijdag op zaterdag maar te gaan stappen in Almelo, enkelen hebben dat zaterdag wel geweten……..de anderen gingen lekker slapen. Voor sommigen ook een probleem vanwege het gesnurk van de ander!!! Vooral die Peter kan er wat van.

Op zaterdagmorgen zagen we gelijk dat het hondenweer was en tijdens het ontbijt kwam de optie naar boven om niet te gaan voetgolfen maar een binnen activiteit te gaan doen. We vonden bij de pitch en putch golf baan in Lemele een biljartgolf activiteit die binnen gespeeld kon worden en die voor ons een mooie activiteit werd voor de zaterdagmorgen. Tijdens de rit naar Lemele kregen we een telefoontje van Sportclub Daarle  dat de wedstrijd in de middag niet door kon gaan op hun accommodatie. Er werd snel geschakeld en een mooie accommodatie gevonden bij 2e klasser Den Ham waar we op hun mooie hoofdveld/kunstgrasveld mochten gaan spelen. Dank aan Sportclub Daarle en vv Den Ham voor hun fantastische medewerking en de prima fluitende scheidsrechter. Deze wedstrijd werd veelal in stromende regen gespeeld maar dat deerde de spelers zeker niet want er werd met 1-5 gewonnen van 4e klasser Sportclub Daarle. Helaas konden Robbin, Joost,  Luuk en Job niet spelen door blessures of andere redenen.  In de 1e helft was de opstelling: Kostas, Rick, Kevin, Wilgert, Ruben,  Merijn, Jesper, Aron, Dirk, Jelle en Bilal. In de rust kwamen  Maarten, Cor, Krijn, Joran, Lucas en Thijs voor Kostas, Rick, Ruben, Kevin, Jesper en Bilal. De doelpunten kwamen van Dirk, Jelle en Aron driemaal. Na afloop zijn we nog een uurtje in de kantine van Den Ham gebleven en hebben we gezellig wat gedronken.  Rond 18.00 uur zijn we weer richting Nijverdal gegaan om met een heerlijk wilgenweard buffet de dag af te sluiten. We hebben gezamenlijk nog de wedstrijd Ajax – Twente gekeken en daarna zijn de meesten wezen stappen in Hengelo. Sommigen kwamen zondagochtend terug tijdens het ontbijt……en hebben het ook wel geweten…..
Na het ontbijt hebben we allemaal de kamers opgeruimd en de spullen ingepakt en zijn moe en voldaan huiswaarts gegaan.
Het was een prima locatie en wij bedanken de medewerkers van de Wilgenweard voor hun goede zorgen.

Ondanks het slechte weer werd het een mooi weekend met een super teambuilding, lachen, plezier en geen enkele wandklank gehoord.
Een perfecte groep, daar zijn we trots op!
Op naar een mooie 2e helft van het seizoen!

overzicht-terrein-1024x627.jpg
De Wilgenweard te Nijverdal
kledsing_1.jpg
Wilgert en Ruben in de nieuwe trainingskleding