Nieuw tenue voor Kesteren JO10-2

8 mei 2022 9:00

SV

De meiden van onze JO10-2 lopen er weer prachtig bij in hun nieuwe tenue dat gesponsord is door Hart for her en Food & Skin Company.

Lekker in je vel
De formule van Hart for her is gebaseerd op het plezier dat bewegen, sport en of fitness je kan geven. De prettige sfeer en niet onbelangrijk: het gezonde, fitte gevoel. Lekker in je vel, je goed voelen over jezelf, daar gaat het om bij Hart for her. Lekker bewegen in een prettige omgeving, omringd door vrouwen die hetzelfde doel hebben. Onder begeleiding van je eigen personal trainer, die weet wat jou beweegt.

Food & Skin Company begeleidt ondernemers op het gebied van voeding, voedingssuppletie en de juiste skincare producten om de huid en gezondheid van mensen te verbeteren.

Wij bedanken beide bedrijven voor deze mooie sponsoring aan dit fanatieke meidenteam.

Met dit mooie nieuwe tenue werd er gelijk een oefenwedstrijd gespeeld tegen het meisjesteam van ONA'53 MO10-1 uit Wageningen.

Hieronder een verslag van deze wedstrijd.

Het werd een echt meiden duel!

De laatste zaterdag van de meivakantie mochten de meiden weer op tijd op het voetbalveld aanwezig zijn want ze hadden een vriendschappelijke oefenwedstrijd tegen het meidenteam van Wageningen.

Het team was niet helemaal compleet, Esmee, Salam, Roos en Jasmijn waren nog heerlijk aan het genieten van hun vakantie. Gelukkig waren er meiden genoeg en kon hierdoor iedereen extra lang voetballen. Dit hebben de meiden geweten, want het was prachtig zonnig weer. De meiden speelde ook voor het eerste in hun nieuwe zomer tenue. Dit was een koele bijkomstigheid voor ze.

1e helft

Om 10.00 uur werd er afgetrapt op het kunstgrasveld. De scheidsrechter was Jürgen (de vader van Caitlin). De meiden zaten goed in hun energie. In de eerste opstelling was Assel de keeper, Caitlin en Isa in de verdediging, Feline en Jealynn als middenvelders en Sterre en Lisa-June in de spits.

Voor Jealynn was dit pas haar derde wedstrijd, ze is erg fanatiek en absoluut niet bang voor de bal. Elke keer als ze op de tegenstander dook had ze hem ook meteen. De tegenstanders hadden meerdere kansen om te scoren maar Assel hield ze mooi tegen. Net voordat ze het eerste blokje gespeeld hadden lukt het de Wageningse meiden toch om er 0-1 van te maken.

Na het eerste blokje bleef Caitlin in de verdediging en kreeg ze hulp van Livia. Voor het middenveld stonden Sterre en Lisa-June gepland en voor de spits kwamen Anne Roos en Jealynn. Assel bleef keepen. Lisa-June wist er met een droge knal snel 1-1 van te maken en de koppies gingen weer omhoog bij de meiden.

2de helft

In de rust een kleine omzetting van spelers. Lisa-June ging keepen, Anne Roos en Isa in de verdediging, Livia en Caitlin als middenvelders en Assel en Sterre in de spits. Het rommelde nog wat verder maar tot grote kansen kwam het niet voor de Kesterse meiden. Ze hadden als tip gekregen dat ze wat meer moesten overspelen en wat minder onrustig trappen naar voor te geven. Het balbezit werd hierdoor beter uitgespeeld. Helaas begon de warmte de energie bij de meiden uit te putten waardoor het doel niet schoongehouden kon worden en scoorde de Wageningse meiden twee keer kort achter elkaar waardoor 1-3 achterstand ontstond. Daarna kwamen er nog wat kansen. De grootste was voor goed voetballende Livia maar helaas lukt het haar net niet om te scoren. De Wageningse meiden lukte het nog wel om er tegen het einde 1-4 van te maken. Het was een prettige wedstrijd om naar te kijken en de meiden waren onderling enthousiast. Complimenten voor de aanwezige ouders, het was gezellig druk aan de lijn.

Bron: SV