Zo hoort het

11 oktober 2021 8:45

SV

Je leest wekelijks dat er veel excessen zijn in het amateurvoetbal, met afgelopen weekend weer een wedstrijd in de kelderklasse waar een scheids neer getrapt is.
Toch zijn er gelukkig ook de mooie dingen waar een scheids en ook de spelers van genieten kunnen.
Afgelopen zaterdag was de wedstrijd Lunteren 45+1 - Kesteren 45+1 die werd gefloten door de 65 jarige scheidsrechter Klaas van de Pol.
Deze scheids stuurde ons het volgende bericht:

45+ verslag van scheidsrechter Klaas van de Pol
Beste vrienden van 45+, ik was de scheidsrechter afgelopen zaterdag in Lunteren, soms rij ik dan naar huis en geniet dan van de gefloten wedstrijd. Dit was zo’n potje ballen, ik heb grote waardering voor jullie loyale omgang met de medespelers en de scheidsrechter, het siert dit team. Er was een blessure, hopelijk gaat het goed. Die fabelachtige zaalvoetballer ken ik van gezicht, ik heb landelijk zaalvoetbal gefloten.
Het gaat jullie goed, ik heb genoten,
Vriendelijke groet Klaas van de Pol (65 jaar, scheidsrechter)

Dit is toch een mooi compliment voor de spelers en begeleiding van onze 45+1 !!

Ook in Heelsum, waar Kesteren 1 de wedstrijd tegen CHRC 1 speelde, was er een moment voor de wedstrijd waarin de 67 jarige scheidsrechter, Cor Peitsman, aangaf rugklachten te hebben maar de wedstrijd niet wilde afzeggen. Hij gaf aan dat hij daar in de wedstrijd problemen mee zou kunnen hebben. o.a. wat betreft het voldoende meelopen. Onze spelers zijn daar perfect mee omgegaan en hebben zich, ondanks een aantal dubieuze beslissingen van de grensrechter van CHRC, voorbeeldig gedragen. Ook een compliment voor de Heer Peitsman die dit voor de wedstrijd aangaf en de wedstrijd uiteindelijk perfect heeft gefloten.

Wij mogen trots zijn dat deze scheidsrechters ook een fijne voetbalmiddag hebben beleefd.

Net als al onze eigen scheidsrechters zoals, Hennie, Chris, Arno, Dirkjan, Arthur, Jesse, Rinie, Gerard, Jos, Gerrit, Joost, Robbert etc. etc. etc. die wekelijks voor hun plezier onze wedstrijden fluiten en niet te vergeten de leiders/trainers en/of ouders die de jongste teams fluiten.
Allen verdienen een groot compliment!
Zij zorgen er namelijk voor dat de wedstrijden door kunnen gaan.

download.jpg
Bron: SV