Wandel jij ook mee met de Fresh Air Walk?

30 september 2021 15:00

SV

In de maand oktober zijn er weer Fresh Air Walks in Neder-Betuwe en Buren. Dit jaar hebben deze wandelingen niet één maar twee doelen: de oproep om te stoppen met roken én om te bewegen. Samen in beweging - doe ook mee!

De organisatoren van de wandelingen zijn gemeenten Neder-Betuwe en Buren, GGD Gelderland-Zuid en Healthclub Juliën. Zij roepen de inwoners op om in oktober - ook wel Stoptober genoemd - niet alleen te stoppen met roken maar ook een gezonde(re) leefstijl te starten door meer te bewegen, meer op gezonde voeding te letten en te zorgen voor voldoende ontspanning.

Wandel mee!
Iedereen kan gratis meedoen (dus ook als je niet rookt) aan de Fresh Air wandelingen die in lengte variëren van 5 tot 8 kilometer; je kunt kiezen voor een route in Neder-Betuwe of in Buren. Ze zijn op de zaterdagen 2, 9, 16, 23 en 30 oktober. Start om 10.00 uur. Op de laatste zaterdag, 30 oktober, is de wandeling in Lienden; elke deelnemer wacht daar ook een leuk ‘Leefstijl-cadeau’.

Sportverenigingen dragen bij aan rookvrije gemeente
Veel sportverenigingen in Neder-Betuwe en Buren hebben de eerste stap al gezet door hun terrein voor bepaalde dagen en tijdstippen rookvrij te maken. Een goed voorbeeld dat moet leiden tot ‘Rookvrije gemeenten in 2030’.

Wandelen onder naam vereniging levert geld op voor gezonde diensten
Bijzonder dit jaar, is dat de (sport)verenigingen er zelf voor kunnen zorgen dat ze kunnen investeren in ‘Gezondheid’. Iedere deelnemer die voor zijn of haar vereniging wandelt, dus inschrijft onder een bepaalde vereniging, is goed voor € 10,-. Als er bijvoorbeeld 25 deelnemers zijn die onder vereniging XX inschrijven, dan kan de vereniging € 250,- besteden aan gezonde diensten en producten die op een speciale menukaart staan vermeld. Het maximum gaat tot € 500,- per vereniging.

Doe mee en schrijf je in!
Reden genoeg om mee te doen. Want behalve dat het gezond is voor jezelf, heeft ook jouw vereniging er voordeel van. Uiteraard kun je ook individueel deelnemen. Wel graag even opgeven via de website van Samen in Beweging!: www.betuweinbeweging.nl waar ook meer informatie is te vinden.
Startplaatsen Fresh Air Walks

Zaterdag 2 oktober 10.00 uur
Dodewaard Sportpark de Eng, Dalwagen 82
Beusichem Voetbalvereniging B.Z.S., De Wielstraat 8