In memoriam Gerrit Pater

21 december 2020 15:30

Gisteren bereikte ons het droevige bericht dat Gerrit Pater op 93 jarige leeftijd is overleden. Hij was net weer thuis uit het ziekenhuis na een hartinfarct waarna hij corona opliep en is hieraan overleden.

Gerrit was van 1979 tot en met 1985 (6 seizoenen) een zeer succesvolle trainer van ons eerste elftal.
In deze seizoenen werden er 3 kampioenschappen behaald en kwam Kesteren vanuit de toenmalige onderafdeling via de 4e klasse en 3e klasse in de 2e klasse terecht, dat was op dat moment de op één na hoogste afdeling in het zaterdag amateurvoetbal.
Wij herinneren ons Gerrit als een zeer vakkundige trainer met een enorm hart voor de club. Een trainer die voor een ieder klaar stond en altijd fruit voor de spelers bij zich had voor in de rust. Gerrit was kok bij het ministerie van defensie en zijn kookkunsten waren bij iedereen wel bekend. Als er wat te vieren was dan zorgde Gerrit wel voor het lekkere eten waarvan de indische rijsttafel zijn specialiteit was.

Namens het bestuur willen wij de familie Pater en alle verdere nabestaanden condoleren met dit grote verlies en wensen hen veel sterkte!

Op de website van EDE-STAD is in een uitgebreid memoriam,  door Eip Jansen geschreven,  waarin een deel van het leven van Gerrit Pater is beschreven.

Screenshot_20201221-123626_Facebook_2.jpg

Bron: Bestuur